Kundansvarig säljare med inriktning mot fastighetsautomation

Företaget
Siemens är världsledande inom elektronik och elteknik med 405 000 medarbetare i 190 länder. Med innovativa lösningar bidrar vi till att skapa en mer hållbar och effektiv energiproduktion, ökad produktivitet i industrin, kostnadseffektivare hälso- och sjukvård och smartare infrastrukturlösningar. För att hitta svaren på de stora utmaningarna i vår tid krävs öppna och nyfikna medarbetare som vågar ställa de rätta frågorna. Kanske precis som du? Läs mer på www.siemens.se.

Arbetsuppgifter och tjänsten
Divisionen Building Technologies är världens ledande leverantör av säkra och energieffektiva lösningar för fastigheter. Divisionen erbjuder ett brett spektrum av integrerade och effektiva systemlösningar och tjänster inom fastighetsautomation, brand, säkerhet, energihantering, samt styr- och reglerprodukter för värme, ventilation och kyla.
Building Technologies är en partner som erbjuder stöd och kunskap hela vägen från att identifiera behov till att erbjuda lösningar. Med hjälp från Siemens ökar kundernas lönsamhet genom förbättringar i inomhusmiljö, energieffektivitet och säkerhet.

Nu söker vi en affärsdriven säljare med inriktning mot Fastighetsautomation till vårt kontor i Göteborg.

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett spännande, utvecklande och självständigt arbete där du ingår i säljorganisationen för världens ledande leverantör av säkra och energieffektiva lösningar för fastigheter. Du får arbeta med marknadsledande produkter och system med hög kvalité och anpassad teknik.

Som kundansvarig säljare utvecklar och underhåller du affären hos befintliga kunder men arbetar också proaktivt för att etablera nya affärskontakter inom Västra Götaland med huvudinriktning mot fastighetsautomation och nya energilösningar. Till din hjälp har du stöd både lokalt och nationellt av tekniskt och administrativt kvalificerad support. Försäljningen omfattar bland annat entreprenader i ny- och ombyggnadsprojekt, moderniseringar energieffektivisering samt eftermarknadstjänster. I dina arbetsuppgifter ingår vidare att presentera anbud och lösningar utifrån kundernas unika behov liksom att rapportera budget och säljresultat.

Tjänsten är placerad på Siemens kontor i Göteborg och du rapporterar till Säljansvarig.

Erfarenhet, utbildning och person
För att vara framgångsrik i rollen behöver du ha god kunskap om fastighetsautomation samt erfarenhet av komplex, teknisk lösningsförsäljning och energiprojekt. Kanske har du idag en liknande roll där höga krav ställs på god kunskap om energieffektivisering och driftoptimering alternativt så har du kunskap inom VVS och erfarenhet av entreprenader.

Du trivs i en självständig roll där du får användning för ditt affärs- och resultatdriv, kundfokus och din kommunikativa förmåga. Du är skicklig på att lyssna på kunden, arbeta fram en teknisk och ekonomiskt attraktiv lösning och kan presentera den på ett lättförståeligt sätt. Du har god förståelse om hur lönsamhet skapas och ditt arbetssätt kännetecknas av nytänkande och engagemang.

Dina personliga egenskaper är avgörande för att lyckas i tjänsten och vi värderar därför högt att du har ett förtroendeingivande och professionellt sätt, att du är målfokuserad och beredd att ta ett stort eget ansvar.

Du har goda kunskaper i Office-paketet och är en van användare av CRM-system. Svenska och engelska i tal och skrift samt körkort är ett krav.

Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!

Varför Siemens?
På Siemens finns en uttalad och väl etablerad policy som stödjer mångfald på arbetsplatsen. Vi erbjuder samma möjligheter till alla och vi ser mångfald som en tillgång då skiftande bakgrund och livserfarenhet bland medarbetarna höjer dynamiken i gruppen. Mångfald ökar möjligheterna att se saker från olika sidor och hitta nya, innovativa lösningar på problem.
Vill du komma i kontakt med någon facklig representant på Siemens AB maila till: facket.se@siemens.com

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Siemens med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta Rekryteringskonsult Nina Ahlström på 08-120 50 421. Urvalet av ansökningar sker löpande.

Level Recruitment är ett heltäckande specialistrekryteringsföretag inom rekrytering med search samt headhunting med fokus på centrala befattningar inom svenskt näringsliv men med uppdragsgivare över hela Norden. Inom ramen för våra olika specialistområden strävar vi efter att alltid vara tidseffektiva och leverera bästa möjliga kvalitet. Vårt mål är din framtid!

För mer info kring våra olika tjänster och affärsområden är du välkommen att besöka vår hemsida www.levelrecruitment.se.


Kontaktperson:

Nina Ahlström
08-120 50 421

Tjänstens omfattning:  Heltid

Anställningsform:  Tillsvidareanställning

Placeringsort:  Göteborg

Publiceringsdatum:  31/08/2016

Registrera CV

Ladda upp din CV hos oss. Du gör det i tre enkla steg där du bifogar din CV.

Det underlättar om du bifogar din CV i Word-format. Då kan vi nämligen söka på huvudord och lättare matcha dig med rätt jobb.

Logga in

Optimerad för Internet Explorer, Firefox och Google Chrome.

Logga in för att uppdatera din CV så säkerställer du att vi alltid uppdaterad information om dig. Genom att hålla din profil uppdaterad ökar dina chanser att hitta ditt drömjobb genom oss.