E-Commerce system specialist till Gate Retail

Företaget
gategroup is the leading independent global provider of products, services and solutions related to a passengers’ on-board experience. The company specialises in catering and hospitality and on-board products and services to companies that serve people on the move. gategroup achieved revenues of CHF 3,000 million in their last financial year.

Recently, gategroup acquired Gate Retail (former Inflight Service Europe), the leading airline retailer in the Nordic region. The combined companies will form one of the largest airline retailers in the world, with the aim to further grow market share around the world. Innovation and use of the groups combined purchasing power will be key parts of the strategy

Arbetsuppgifter och tjänsten
Till vår uppdragsgivare söker vi nu en driven och självgående E-Commerce system specialist. Tjänsten har en central roll i företagets digitala team där fokus kommer att ligga på att säkerställa att deras e-handelsbutiker är optimerade och håller hög kvalitet.

Rollen ingår i gruppen pre-order inom marknadsavdelningen och rapporterar till E-Commerce Manager.

I rollen som E-Commerce system specialist kommer du att anta en expertfunktion där du fungerar som superuser med ansvar för att säkerställa att deras system är rätt konfigurerat. Du sätter upp nya e-handelsplatser och justerar i befintliga kunder och marknaders kommersiella inställningar. En stor del av detta arbete sker i nära samarbete med deras CRM Coordinator som du också kommer att supportera i omnikanalsfrågor samt inom viss digital närvaro. En betydande del i arbetet är att agera kravställare och leda leverantörers arbete, styra deras leveranser samt ansvara för att eskalera eventuella problem till dem. Beroende på dig och din kompetens finns även möjlighet att arbeta med visst copy-arbete samt viss grafisk produktion.

Stort fokus i rollen ligger på att arbeta förebyggande, strukturerat men med tydligt fokus på utveckling. Under delar av året har du stora möjligheter att mer fokuserat arbeta med konsumentfönstret och med initiativ som kan driva försäljning.

I rollen ingår bland annat:

• kravställning mot systemleverantör
• samarbete med systemleverantör för att lösa dagliga frågor
• säkra att alla kommersiella webbplatser är uppdaterade och har korrekt information
• vara företagets web/backoffice superuser
• proaktivt övervaka och optimera webbsidornas prestanda
• supportera kundservice med data-/systemfrågor
• driva interna projekt i syfte att effektivisera och optimera webbplatserna
• arbeta nära marknadsavdelningen med planering av nylanseringar och ändringar samt säkra att logistikflödet fungerar

Erfarenhet, utbildning och person
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom E-Commerce, systemvetenskap eller likvärdig. Har du även utbildning inom kommunikation eller digitala medier och dess samverkan med traditionella medier ser vi det som starkt meriterande.

För att vara framgångsrik i denna roll ser vi att du har minst fem års relevant arbetslivserfarenhet inom webbadministration, e-handel och optimeringsarbete B2C. Du har även erfarenhet av att arbeta med systemförvaltning, dataflöden samt kunskap om hur man bygger och underhåller en e-handelsplats. Goda kunskaper inom användarvänlighet och gränssnitt är önskvärt. Vi ser även att du är van att arbeta i projektform och har du tidigare erfarenhet av projektledning ser vi det som meriterande.

Då företaget verkar på en internationell marknad är mycket goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett nordiskt språk är det ett stort plus. Du bör även ha goda kunskaper i Office-paketet samt vara bekväm med att jobba med tekniker såsom HTML5/CSS/LESS/Javascript. Det är också ett plus om du har erfarenheter av att jobba med en responsiv e-handelsbutik och Adobe Creative Suite.

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper! Vi söker en noggrann, lösningsorienterad och strukturerad person. Du har ett serviceintresse samt förmåga att kommunicera med olika typer av människor oavsett position. Du är analytisk, har tålamod, är positiv i ditt förhållningssätt samt är en lagspelare som gillar att ha roligt på jobbet.

Låter det intressant? Kontakta oss!

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Gate Retail med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta Sophie Karlsson på 08-120 50 423. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!


Kontaktperson:

Sophie Karlsson
08-120 50 423

Tjänstens omfattning:  Heltid

Anställningsform:  Tillsvidareanställning

Placeringsort:  Stockholm

Publiceringsdatum:  02/01/2017

Registrera CV

Ladda upp din CV hos oss. Du gör det i tre enkla steg där du bifogar din CV.

Det underlättar om du bifogar din CV i Word-format. Då kan vi nämligen söka på huvudord och lättare matcha dig med rätt jobb.

Logga in

Optimerad för Internet Explorer, Firefox och Google Chrome.

Logga in för att uppdatera din CV så säkerställer du att vi alltid uppdaterad information om dig. Genom att hålla din profil uppdaterad ökar dina chanser att hitta ditt drömjobb genom oss.