PLM Business Administrator sökes till Xylem

Företaget
På Xylem arbetar 16 000 personer mot ett gemensamt mål: att skapa innovativa lösningar för världens vattenbehov. Genom att utveckla nya tekniker, förbättrar vi hur vatten används, förvaras och återanvänds nu och i framtiden. Vi transporterar, renar, analyserar och återför vattnet till naturen och hjälper människor att använda vatten effektivt – hemma, på arbetet, inom industrin och i jordbruket. Vi har mer än 100 års erfarenhet inom vattenteknikområdet och erbjuder en portfölj av ledande produktvarumärken och expertkunskaper inom en stor mängd applikationer. Vår kompetens har lett till långvariga relationer med våra kunder i mer än 150 länder, på 6 kontinenter. Xylem hade 2016 en omsättning på 3,8 miljarder dollar.

Till det globala bolaget Xylem söker vi nu en PLM Business Administrator till affärsområdet Transport och avdelningen R&D. Tjänsten är placerad på Xylems kontor i Sundbyberg.

Arbetsuppgifter och tjänsten
Som PLM (Product Lifecycle Management) Business Administrator kommer du att ingå i ett team om 6 medarbetare inom avdelningen Produktdata, vars främsta uppgift är att supporta användare, äga verksamhetskritiska processer, kravställa mot IT och utveckla de PLM-applikationer som i dag används för Transports R&D-avdelning. Gruppen arbetar väldigt nära verksamheten och genomgår en förändring mot ett mer agilt arbetssätt.

Rollen innefattar både support och utveckling och du kommer att arbeta i Xylems PLM-plattform baserad på miljön PTC Windchill inklusive PDMLink, PartsLink och ProjectLink och PTC Creo Parametric (tidigare PTC Pro/ENGINEER).

I rollen ingår:
• Agera användarsupport för R&D´s användare i PTC-systemen PTC Windchill PDMLink och PTC Creo Parametric (tidigare PTC ProENGINEER)
• Upprätthålla, förbättra och konfigurera PLM-lösningen enligt affärskrav
• Koordinera utvecklare som implementerar ny funktionalitet i systemet
• Kommunikation med PTC programleverantör
• Hantera och harmonisera PTC-systemen gentemot övriga PLM-lösningar
• Dokumentera och upprätta lathundar gällande supportärenden och best practise
• Delta i systemutveckling och implementeringsprojekt (kravdokumentation, systemkonfiguration, testdokumentation/utförande, problemidentifiering, lösning och överlämning)
• Kommunikation samt viss kravställning mot Xylems IT-avdelning

Erfarenhet, utbildning och person
För att vara framgångsrik i denna roll söker vid dig med universitets- eller högskoleutbildning inom IT eller teknik. Vi ser att du har minst tre (3) års erfarenhet av PTC Windchill PDMLink och PTC Creo Parametic samt har erfarenhet av konfigurering/anpassning av PTC Windchill PDMLink och Creo Parametric eller motsvarande system.

Om du har arbetat med mekanisk konstruktion i Creo Parametric och/eller givit användarsupport och/eller utbildat i Creo Parametric (eller motsvarande CAD-system så som AutoCAD, Catia, NX, SolidWorks, Solid Edge och AutoDesk Inventor) är det meriterande.

Det är även meriterande om du har erfarenhet som systemutvecklare / Application Designer eller programmerare och vana av:
• Anpassningar med hälp av Pro/Toolkit, J-link eller Web-Link
• Java, XML, JavaScript och .NET-teknologi

En god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska är en förutsättning för rollen. Koncernspråket är engelska.

Vi värderar personliga egenskaper högt och vi tror att du är en problemlösare som är villig att ta egna initiativ och som trivs med att hjälpa och stödja andra. Vi ser även att du är noggrann, strukturerad och självgående. Du ser även ständiga förbättringar som en del av ditt dagliga arbete.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Xylem med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill.
Vid frågor vänligen kontakta Sarah Sturesson på 08-120 50 425. Urvalet av ansökningar sker löpande.

Låter det intressant?
Välkommen in med din ansökan!


Kontaktperson:

Sarah Sturesson
08-120 50 425

Tjänstens omfattning:  Heltid

Anställningsform:  Tillsvidareanställning

Placeringsort:  Sundbyberg

Publiceringsdatum:  18/04/2017

Registrera CV

Ladda upp din CV hos oss. Du gör det i tre enkla steg där du bifogar din CV.

Det underlättar om du bifogar din CV i Word-format. Då kan vi nämligen söka på huvudord och lättare matcha dig med rätt jobb.

Logga in

Optimerad för Internet Explorer, Firefox och Google Chrome.

Logga in för att uppdatera din CV så säkerställer du att vi alltid uppdaterad information om dig. Genom att hålla din profil uppdaterad ökar dina chanser att hitta ditt drömjobb genom oss.