Linklaters söker junior medarbetare till internservice

Företaget
Linklaters lämnar juridisk rådgivning till världens ledande företag, finansiella institutioner och statliga organisationer i deras mest komplexa transaktioner och ärenden. Med 29 kontor i de främsta affärs- och finanscentra, levererar Linklaters en unik service till klienter över hela världen.
Linklaters är den enda ledande globala advokatbyrån med lokal närvaro i Norden. www.linklaters.com

Arbetsuppgifter och tjänsten
Linklaters Advokatbyrå söker nu en junior medarbetare till deras internservice. Det här är en perfekt roll för dig som har arbetat i ett par år och vill hamna i en driven kontorsmiljö som präglas av högt tempo och många bollar i luften. Du kommer att arbeta nära en kollega som jobbar med liknande arbetsuppgifter och som även agerar som teamledare för internservicefrågor. I rollen kommer du att arbeta med att säkerställa driften och servicen på kontoret. Det kan innebära att vara behjälplig om en kopiator inte fungerar, att lösa enklare problem i fastigheten till att ta emot leveranser och vara involverad i interna flyttprojekt. Tjänsten innebär också att du arbetar nära andra affärsstödjande funktioner inom företaget såsom reception och konferens, restaurang och juristernas assistenter.

Detta är en tillsvidareanställning med placering i centrala Stockholm.

I rollen ingår bland annat:

• posthantering, ta emot leveranser och kontakt med fastighetsskötare
• att löpande beställa och ha koll på lagerstatus gällande kontorsmaterial
• att vara delaktig i det systematiska brandskyddsarbetet
• att kopiera, skriva ut och producera dokument på uppdrag av medarbetare i organisationen
• att ta hand om mindre reparationer och lättare fastighetsskötsel inklusive den tekniska infrastrukturen som skrivare, kopiatorer och fax
• att vara kontaktperson gentemot säkerhetsföretaget samt ta hand om passerkort m.m.
• att planera och genomföra interna flyttprojekt, samt bistå vid behov med planering och genomförande av interna och externa events
• övriga ad-hoc uppgifter

Erfarenhet, utbildning och person
För att vara framgångsrik i denna roll tror vi att du har arbetat med närliggande arbetsuppgifter i några år. Kanske har du arbetat som vaktmästare eller med internservice tidigare. Om du har erfarenhet från liknande kontorsmiljöer ser vi detta som meriterande men inget krav. Viktigt är att du har en teknisk förståelse och intresse för att kunna vara behjälplig i de problem som kan uppstå i en kontorsmiljö.

Du har gått ut gymnasiet och är flytande i svenska och engelska och kan uttrycka dig väl i såväl tal som skrift. Vi ser det även som viktigt att du har generellt goda IT-kunskaper.

Som person är du praktiskt lagd och tycker om ett aktivt arbete. Du har en inställning av att allt är möjligt och har en hög servicegrad i det du tar dig an. Du är självgående och tar tag i saker som behöver göras. Viktigt är också att du är strukturerad och noggrann och ser till att slutföra de uppgifter du påbörjat.

Låter det intressant? Kontakta oss!

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Linklaters med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta Susanna Hörler på 08-120 50 420. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!


Kontaktperson:

Susanna Hörler
08-120 50 400


Tjänstens omfattning:  Heltid

Anställningsform:  Tillsvidareanställning

Placeringsort:  Stockholm

Publiceringsdatum:  09/08/2017

Registrera CV

Ladda upp din CV hos oss. Du gör det i tre enkla steg där du bifogar din CV.

Det underlättar om du bifogar din CV i Word-format. Då kan vi nämligen söka på huvudord och lättare matcha dig med rätt jobb.

Logga in

Optimerad för Internet Explorer, Firefox och Google Chrome.

Logga in för att uppdatera din CV så säkerställer du att vi alltid uppdaterad information om dig. Genom att hålla din profil uppdaterad ökar dina chanser att hitta ditt drömjobb genom oss.